Erdem..Nedir
Erdem kavramı, felsefe tarihinin başlangıcından beri yer alır. "İnsanın ve yaşamın anlamı nedir?" sorusuna verilen felsefi cevap başlangıçta "erdemli olmak" olarak belirtilmiştir. Örneğin mutluluk yaşamın temel amacıdır ve mutluluğa ulaşmanın yolu erdemli olmaktan geçer. Bu düşünceye göre erdemli olmaksa ancak bilgi sahibi olmakla mümkündür.

» antikçağ yunan düşünüşünde töreyle(ahlak) eş anlamlıdır. kendini aşma, en üstün iyi anlamlarına gelmek- tedir. filozoflara göre erdem görüşü değişir: sokrates’te, insan erdem bilgidir ve kişi öğrenirken ortaya çıkar.
Erdem Üzerine Düşünceler kallikes: erdem, güçsüzün isine gelendir.
friedrich hegel: erdem, varligin bilincidir.
spinoza: erdem akla uygun davranmaktir
voltaire: erdem, benzerine iyilik etmektir.
hutcheson: erdem bir egilimdir, iç güdüdür.
aristippos: erdem, haz almada ölçülü olmaktir.
origenes: erdem, tanri karsisinda ölçülü olmaktir.
joseph butler: kisinin kendi kendinin yargilamasidir.
geulincx: erdem, tanri'nin düzenine boyun egmektir.
immanuel kant: erdem bir içgüdü isi degil bir akil isidir.
max stirner: erdem, kendi isteklerime benim uygunlugumdur.
schopenhauer: erdem denmeye deger tek egilim acimaktir.
berkeley: erdem, sonsuz güçlü ruhun idrak ettirdigi bir fikirdir.
leibniz: erdem bir zorunluluktur su halde erdemsizlik mümkün degildir.
samuel clarke: erdem nesnelerin dogal niteliklerine uygun davranmaktir.
sartre: hiç bir sey kisi oglunu, kendinden, kendi benliginden kurtaramaz.
friedrich nietzsche: erdem, insanin insanüstüne ulasmak için harcadigi çabadir.
kong fu tseu: insanin amaci iyi ve uzun yasamaktir. bunun içinse erdem gerekir.
gotama: insan yüreginden yasamak istegini çikartmalidir, ancak yok olarak acidan kurtulabilir...
ksenofanes: varlik her seydir. degisiklik görünüsten ibarettir, gerçekte degisen hiçbir sey yok.
francis bacon: erdemler ülkesini yöneten süleyman evi bir baska adiyla alti günlük isler koleji'dir.
descartes: erdem düsünce ölçüsünü kullanmaktir. iyi sandigimiz seyleri islemekte gösterdigimiz karardan ibarettir.
machiavelli: sözünde durmak büyük bir erdemdir, ama bütün büyük isleri sözünde durmayanlar basarmislardir.
empedokles: devinim bir gerçektir ama olus diye bir sey yoktur. sevgi sonunda tiksinmeyi yenecektir. sevgi tanri'dir...
herakleitos: evren, yaratmayla yok olmanin sonsuza kadar birbirini kovalamasidir. hersey ancak karsitlarin kavgasindan
dogar...
mahavira: insan, hiçbir canli varliga kötülük yapmadan yasamalidir. çok siki bir perhiz yapmali, mümkünse çiplak gezmelidir. aç kalarak ölmek en büyük erdemdir.
parmenides: varlik eger var olmaya baslamissa, ya bir varliktan ya da bir yokluktan çikiyor demektir. üçüncü bir olus düsünülemez. varlik eger bir varliktan çikiyorsa, kendi kendini dogurmus oluyor ki bu da yeni bir sey olmamasi demektir. varligin yokluktan çikmasi akla uygun degildir. varolan degismez. çünkü degismek ya bir varliga ya da bir yokluga geçmek demektir. bu kuruntudan ötürü akil için bir birlik olan evren, biz insanlara ikililik olarak görünüyor...
sokrates: tek kesinlik, erdem bilgisindedir. erdem ögrenilir. kisiler bilmedikleri için kötüdürler. erdem birdir, bölünmez, ayrilmaz. erdem insanin kendini bilmesi, tanimasidir.
montaigne: biz insanlar, kendimizi kötülemede gösterdigimiz zekayi hiç bir yerde göstermeyiz. kafamizin o herseyi bozabilen tehlikeli aletin pesine düstügü öldürmeye kastettigi av kendi kendimizdir. insani öldürmek için gün isiginda genis meydanlar arariz. insani yaparken gizlenip utanmak bir ödev onu öldürmesini bilmekse bir çok erdemleri içine alan bir sereftir.
Anılar ( Bu Akşam İçimde Hüzün Var )
Sensiz Geçmiyor bee bu akşamlarr 'F' :((
bu akşam içimde hüzün var
gözümde canlandı anılar
ağlamak istiyorum, haykırmak istiyorum
bu akşam içimde hüzün var
sensiz geçmiyor bu akşamlar
gönlümde dinmiyor arzular
kavuşmak istiyorum, sarılmak istiyorum
bak bizi bekliyor anılar
anılar, şimdi gözümde canlandılar
anılar, beni bu akşam ağlattılar
benden uzak durma ne olur
bu kalbi sensiz taşıyamam
artık benim olmasan bile
seni görmeden yaşayamam
yüzünü görmeliyim
sesini duymalıyım
anıları yaşamalıyım
Kıymetli Hazinem
Hiç adetim değildir ama içimden bir ses o parayı almamı söyledi ve eğilip aldım. Çok büyük bir para değildi.
Demir 500 lüklerden. İçimden o parayı yolda bir dilenciye veririm diye geçirdim. Durağa gelene kadar gözlerim
bir dilenci aradı. Durağa geldim, orada da hiç dilenci yoktu. Neyse dedim otobüsten inince, bizim oradaki üst
geçitte her zaman bir dilenci olur, ona veririm.
Otobüse bindim. Otobüsten inince üst geçitte duran dilenciye bakındım ama o da yoktu ortalıkta. Bugün nedense bütün dilenciler buhar olup uçmuşlardı. Cebimdeki parayı sıkı
sıkı tutmuş çok kıymetli bir hazine taşıyormuş gibi onu saklıyordum. Üst geçitten geçince artık bir dilenci
görme ihtimalim kalmamıştı. Bu parayı diğer paralarla karıştırmamam gerek, mutlaka birisine vermeliyim diye
düşünerek evin yolunu tuttum. Eve birkaç metre kalmıştı. Köşedeki bakkalı dönecektim, bakkalın önünden geçerken
9 yaşlarında bir ilkokul çocuğu, üzerinde forması, sırtında okul çantası, bana seslendi.
- Abla bakar mısın bir dakika?
Durup çocuğa doğru döndüm.
- Efendim?
Bunu söylerken içimde tuhaf bir his birşeyler olacak diyordu.
- Abla benim 500 liram var onunla cips almak istiyorum. Ama evde kardeşim var ona cips alacak param kalmıyor.
Bana 500 lira verebilir misin kardeşime de cips alayım???
Ahh dedim içimden, işte paranın sahibi çıktı. Onca yolu onun için aşmıştı bu para. Onun için taşımıştım avcumun içinde ısıtarak. Bütün dilenciler onun için buhar olmuştu...
Zaten avcumda tuttuğum kıymetli hazineyi cebimden çıkardım, çocuğa uzattım. Neşeyle aldı parayı, teşekkür edip bakkala koştu.
İçimde bir mutluluk, huzur ve farketmenin keyfi. Örümcek ağı gibi görünen hayatın izini o çocukla gördüm. Keşke bütün izleri hep böyle net görebilseydik. Ama yolun nereye çıkacağını bilmemek de güzel. :)
alıntı : http://blog.cilgin-bedis.com/index.php?q=node/64
Realist Düşünme
1 Aralık 2012 Cumartesi
Realist düşünmeyi seviyorum çünkü bir karar verirken duygularınla değil mantıgınla karar alıyorsun ki bu çok iyi birşey bu şekilde hata olayını en aza indiriyorsun.Sonuçta etrafınızda dikkat edin realist alınan her karar hata ile sonuçlanmıştır ama akıl ve mantık ile alınan kararlar her zaman doğru sonuçlanmıştır.
Çünkü duygularımız bizi yanıltabilirken mantıklı düşüncelerimiz bizi her zaman doğru yola sevkeden
Cinsiyet olarak ifade edersen kimler mantıklı davranır ya da kim duygularıyla haraket eder. Kadınlar erkeklere göre daha kalbi duygularıyla haraket ettikleri için kalben olayları inceler irdeler ve dahası bundan dolayı çoğu kadınlar duygularıyla haraket ettikleri için sonuçları da onları üzmektedir Erkeklerde ise tam ters bir yönelim vardır erkekler ise daha çok realist bir davranış sergilerler herşeyi aklıyla mantığıyla çözmek isterler bu yüzden çoğu işlerinde başarılıdır. ßende bir erkek olarak Duygusal olmaya gerek yok :) diyorum.
Cinsiyet olarak ifade edersen kimler mantıklı davranır ya da kim duygularıyla haraket eder. Kadınlar erkeklere göre daha kalbi duygularıyla haraket ettikleri için kalben olayları inceler irdeler ve dahası bundan dolayı çoğu kadınlar duygularıyla haraket ettikleri için sonuçları da onları üzmektedir Erkeklerde ise tam ters bir yönelim vardır erkekler ise daha çok realist bir davranış sergilerler herşeyi aklıyla mantığıyla çözmek isterler bu yüzden çoğu işlerinde başarılıdır. ßende bir erkek olarak Duygusal olmaya gerek yok :) diyorum.
Duygular ne işe yarar ?
Açıkcası ben pek bir işe yaradıgını görmedim ( sizi aptal durumuna düşürmek dışında ) çünkü bütün kararlarınızı oturup inceleyein duygularınız ile aldıgınız her kararınız olumsuz sonuçlanırken mantığınız ile aldığınız kararler her zaman olumlu sonuçlanmıştır
Nasıl Karar Almak Gerek ?
Bir karar verirken kararınızın % 80 mantıgınız % 20 sinide duygularınız oluştursun bu oranda duygularınızın oranı ne kadar artarsa o kadar çok hata yapma oranınız artar
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
29 Kasım 2012 Perşembe
Öğrenmeyi etkileyen faktörler üç başlık altında incelenir. Bunlar:
ÖĞRENEN İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
a. Türe özgü hazır oluş
Öğrenecek olan organizmanın, istenilen davranışı göstermesi için gerekli olan biyolojik donanıma sahip olmasıdır. Örnek: Papağana konuşmayı öğretebiliriz ama kanaryaya öğretemeyiz.
Organizmanın neyi öğrenip, neyi öğrenemeyeceğini belirler.
b. Olgunlaşma
Organizmanın kendisinden beklenen gelişim görevlerini yerine getirebilmesi için kalıtımın etkisiyle yaşadığı biyolojik değişiklik sürecidir. Organizma türe özgü hazır oluş durumuna geldikten sonra olgunlaşma olur. Örnek: 3 Yaşındaki çocuk okuma yazma davranışını gösteremez ama 7 yaşındaki bir çocuk gösterebilir.
Herhangi bir organın, o organdan beklenen görevi yapabilecek düzeye gelmesidir.
c. Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı
Bireyin dışarıdan gelen uyarıcıları alma(fark etme) derecesine uyarılmışlık hali denir. Kişinin bilincinin açık ve tamamen uyanık olmasına, genel uyarılmışlık hali denir (farkında oluş). Örnek: Birey panik halindeyken uyarılmışlık düzeyi yüksek, uyku halindeyken uyarılmışlık düzeyi düşüktür.
Uyarılmışlık düzeyinin azı da çoğu da öğrenmeyi zorlaştırır. İyi bir öğrenme olması için uyarılmışlık düzeyinin orta seviyelerde olması gerekir.
d. Güdü
Organizmayı harekete geçiren durumdur. Güdüler, organizma içindeki ihtiyaçlardan doğar ve bu ihtiyaçların giderilmesi için organizmayı harekete geçirir. Güdülenme: Uyarılma, algı, dikkat, kaygı, pekiştirme ve geri bildirim gibi süreçlerle bireyin öğrenmeye istekli olma durumudur. Güdülenmek öğrenmeyi kolaylaştırır. Dürtü: En ilkel güdü kaynağıdır. Yaşamsal ihtiyaç kaynaklarıdır. Harekete geçiricidir.
Güdülenme şu şekilde oluşur.
İhtiyaç – Dürtü – Dengesizlik – Güdü – Güdülenme – Dav. – Öğrenme
Sorularda güdülenme için herhangi bir getiri varsa bu durum cevabın yüksek ihtimalle güdülenme olduğunu gösterir. (Pragmatik)
Güdü organizmayı uyarır, eyleme sevk eder ve belli amaçlara yöneltir.
Güdü Türleri: Birincil Güdüler (Öğrenilmemiş)(Fizyolojik), İkincil Güdüler (Öğrenilmiş)(Sosyal ve psikolojik).
Davranışa yönelten güdüler birincil ve ikincil güdelerdir. Davranışa kaynaklık eden güdüler ise içsel ve dışsal güdülerdir.
Birincil Güdüler: Doğuştan getirilir. Yaşamsal güdülerdir. Öğrenme süreci ile oluşturulmazlar. Birincil pekiştireçlerle pekiştirilirler. Örnek: Açlık, susuzluk, uyku.
İkincil Güdüler: Yaşamsal önemi olmayan ancak bireyi davranışa yönlendiren güdülerdir. İkincil pekiştireçlerle pekiştirilirler. Öğrenme yoluyla kazanılırlar. Örnek: Para, not, başarılı olma, statü, ilgi çekme.
İçsel Güdüler: Bireyin başarı ya da başarısızlıklarına içsel yükleme yapmasıdır. Güdü kaynağı bireydir. Örnek: Kendi sağlığına önem verdiği için dengeli beslenen bir birey.
Dışsal Güdüler: Davranışa geçiren güç dışarıdan kaynaklanır. Cesaretlendirme, yüksek not alma, cezadan kaçma.
e. Yaş
Yaşın öğrenmeler üzerinde kritik önemi bulunur. Bir davranışın ortaya konulması için uygun zaman bölümünü gösterir. Örnek: Okuma, yazma gibi davranışlar 6 ya da 7 yaşlarında daha etkili öğrenilir.
f. Zekâ
Zeka önemli bir öğrenme yeteneğidir. Zeka düzeyi yükseldikçe öğrenmenin etkisi ve hızı artar. Zeka öğrenmedeki bireysel ayrılıkların en temel göstergesidir.
g. Aktarım (önceki Yaşantılar)
Transfer(aktarım): Önceki (ön) öğrenmelerin yeni öğrenmeleri etkileme durumudur. Bir konudaki öğrenmelerin başka konulardaki öğrenmeleri olumlu ve olumsuz yönde etkilemesidir. Örnek: Okulda matematik dersinde öğrenilenler market alışverişinde kullanılır.
Transfer(aktarım) olumlu ve olumsuz olarak ikiye ayrılır.
Olumlu Aktarma(Öğrenmenin Genellenmesi): Bir düzeyde yapılan öğrenmenin daha sonra öğrenilecekleri kolaylaştırmasıdır. Olumlu aktarma ileriye etkin (ileriyi) ve geriye etkin (geriyi) destekleme olarak ikiye ayrılır.
İleriye Etkin Destekleme: Sonraki öğrenmeleri kolaylaştırması hızlandırmasıdır. Örnek: Köyde traktör kullanan birinin şehre taşındığında otomobil alıp, otomobili kullanmayı daha çabuk öğrenmesidir.
Geriye Etkin Destekleme: Sonraki öğrenmenin önceki öğrenmeyi daha ustaca ve etkili bir şekilde yapılmasını sağlamasıdır. Örnek: Traktör kullanan köylünün otomobil kullandıktan sonra tekrardan traktörü kullandığında eskiye göre daha iyi kullanmasıdır.
Olumsuz Aktarma (Alışkanlık Çatışması): Önceki öğrenmelerin sonraki öğrenmeleri zorlaştırması durumudur. Örnek: Yeni bir eve taşınan birinin eski evinde lambanın düğmesi kapının sağ tarafındayken yeni evinde kapının sol tarafında olan lambanın düğmesini açmak için elini sürekli sağ tarafa götürmesidir.
Ket Vurma: Öğrenilmiş bir bilginin hatırlama sürecindeki engelleyici ve bozucu etkidir.
KET VURMA = HATIRLAMAYA BOZUCU ETKİ
Amnezi: Kısmi ya da tam hafıza kaybıdır.
İleriye Ket Vurma: Önceden öğrenilen bilgilerin sonradan öğrenilen bilgileri unutturmasıdır. Örnek: Yeni taşındığımız mahallenin adını söylerken yanlışlıkla önceki mahallemizin adını söylememiz.
Geriye Ket Vurma: Sonradan öğrenilen bilgilerin önceden öğrenilen bilgileri unutturmasıdır. Örnek: Cep telefonu olan bir üniversite öğrencisinin sevgilisi olunca daha ucuza konuşabilmek ve mesajlaşmak için yeni bir hat aldıktan sonra eski hattının numarasını bir türlü hatırlayamamasıdır.
Olumsuz aktarma ve ileriye ket vurma kavramları birbirine çok karıştırılan kavramlardır. Psikolojide aynı anlama gelen bu iki kavramı KPSS davranışçılara ve bilişselcilere göre ayırıp sormaktadır. Bu iki kavram şu ana kadar 2010 KPS (kopya çekilen) sınavına kadar aynı sorunun şıklarında bulunmamıştır. Olumsuz aktarma davranışçılara göre (yani psikomotor davranışlar, öğrenmenin sonucuna göre), İleriye ket vurma kavramı ise bilişselcilere göre (zihinde gerçekleşen süreç, öğrenmenin zihinsel sürecine göre) olarak kabul edilir.
h. Dikkat
Bilincin belirli bir merkeze(uyarıcıya) yoğunlaştırılmasıdır. Bir bilgiyi öğrenebilmek için dikkat etmek gerekir. Bireyin dikkat düzeyinde iç dünyasındaki özellikler (ilgi, ihtiyaçlar, kişilik özellikleri) ve dış çevre faktörleri(uyarıcının büyüklüğü, şiddeti, farklılığı, hareketliliği) rol oynar. Dikkat istemli, istemsiz ve bölünmüş dikkat olarak üçe ayrılır.
İstemli(Seçici) Dikkat: İstenen uyaranların bilinçli olarak seçilerek bilişsel süreçlere dahil edilmesi ve ilgisiz uyaranların elenmesidir. Kalem satın almak istediğimizde, yalnızca kırtasiye ve kalem satan dükkânlara gideriz.
İstemsiz Dikkat: Bilinçli olarak bilişsel düzeyimize eklemeyi planlamadığımız, bir uyaranın etki düzeyinin oldukça yüksek olması durumunda bu uyarana yönelmemizdir. Yüksek sesli bir patlama duyduğumuzda oraya yöneliriz.
Bölünmüş Dikkat: Bireyin becerisinin yüksek olduğu etkinliklerle birlikte, bir başka etkinliğe de dikkatini odaklamasıdır. Yapılan etkinliklerin karmaşıklığı arttıkça dikkatin bölünmesi zorlaşır.
Konuları bütün olarak ya da parçalara bölünerek öğretilmesi öğrenmede etkilidir. Uzun ve parçaya bölünmesi kolay konularda parçalara bölünerek öğrenilmesi, malzeme kısa ve anlam açık konularda ise bütün öğrenilmesi daha iyidir.
Öğrenmeye ayrılan zaman aralıklı çalışma ya da toplu çalışma olarak iki şekildedir. Toplu çalışma(öğrenme), belirli ve sınırlı bir zamanda yapılan yoğun çalışmadır. Çalışılan bilgiler kısa sürede unutulur. Aralıklı çalışma(öğrenme), konuları belirli bir düzen içinde zamana yayılarak tekrar edilmesidir. Öğrenilen bilgilerin yaşam boyu kullanılmasıdır. Aralıklı çalışma tekrarlarla yapıldığı için hem bilgilerin öğrenilmesini hem de bilgilerin geri getirilmesini kolaylaştırır. Tekrarlar öğrenilen konunun davranışa dönüşme sürecini etkiler.
Toplu çalışma da birey daha fazla güdülenmiştir (Sınavdan hemen önce olduğu için). Bu yüzden aralıklı çalışmaya göre sınavlarda daha fazla başarı elde edilir.
Kişinin yapmış olduğu bir davranışın sonucu hakkında bilgilendirilmesi ya da kendi kendini bilgilendirmesidir. Öğrenci yaptığı davranışın doğruluğu, yanlışlığı, eksikliği, tamlığı ve öğrenme süreci konusunda bilgilenmesi(öz değerlendirmesi – içsel dönüt) veya bilgilendirilmesidir(çevre tarafından – dışsal dönüt). Öğrenme açısından öğrenme süreci ve performansı hakkında öğrenciye bilgi vermektir. Örnek: Okulda verilen notlar hem öğrenci hem de öğretmen açısından güdeleyicidir.
Geribildirim anında yapılmalıdır. Aradan geçen zaman öğrenme güdüsünü zayıflatır. Etkin dönütü kişi kendi kendisine verir. Geribildirim yönlendirici, güdeleyici ve pekiştiricidir.
*Öğrenci Aktivitesi(Aktif Katılım)
En etkili öğrenme, tüm duyu organlarının öğrenme sürecinde aktif olduğu yaparak yaşayarak öğrenmedir. Etkili bir öğrenme olması için; okuma, dinleme, yazma, anlatma ve açıklama, yapma olması gerekir.
Öğrenme malzemesi öğretilecek bilgi ya da konu kümesidir.
Algı, zihnin gelen bir uyaranı anlama, tanıma ve özümleme sürecidir. Algısal ayırt edilebilirlik öğrenme malzemesinin çevredeki uyarıcılardan ayırt edilebilmesidir. (Farkındalık yaratmak). Çevredeki hareketli nesneler, farklı önlük giyen öğrenci, altını çizme, kalın yazma. Algısal ayırt edilebilirlik öğrenmeyi kolaylaştırır.
Öğrenme konusu olan geniş bir kavramın ilişki içinde olduğu diğer kavramlar ile ilişkilendirilerek iki boyutlu bir şemada gösterilmesidir. Bilginin zihinde somut ve görsel bir şekilde düzenlenmesini ve öğrenilmesini sağlar. Kavramlar arasındaki ilişkiler şematize edilerek ve ilişkiler somutlaştırılarak anlamlı öğrenmeyi sağlar. Konuya kuşbakışı bakmayı sağlayarak, düşünmeyi bütüncül ve anlamlı hale getirir. Sunuş yolunda kullanılır.
Anlamsal çağrışım öznel, kavramsal gruplandırmalar daha objektif ve bilimseldir.
Çağrışım yapabilme, konunun öğrencinin zihninde yer diğer olgu, durum ya da olayları hatırlatabilmesi sürecidir. Çağrışımlar önceki öğrenmeler ile ilgilidir. Bu yüzden olumlu aktarmalar oluşmasını sağlar. Konular birbirinden bağımsız değil, bütüne dönüştürülecek anlamlar üzerinden gerçekleşir. Anlamsal çağrışımlar bireye özgüdür(öznel). Dersin başında yapılmalıdır. Anlamsal çağrışımda birey kavram ya da olayların; Zıtlıklarına, ardışıklığına(basitten zora hiyerarşik sıralamasına) ve eş zamanlılığına göre kodlama yaparak daha etkili öğrenmektedir.
Bir bilgi ile ilgili bireyin ne kadar çok yaşantısı varsa öğrenme ve hatırlama o kadar kolay olur.
Öğreten ve Öğrenme Ortamı, öğrenmeyi etkileyen dolaylı faktörlerdir. İnsancıl kuram öğrenmenin nasıl olması gerektiğiyle değil daha çok öğrenme ortamına vurgu yapmıştır.
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
| ||
ÖĞRENEN İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
|
ÖĞRENME MALZEMESİYLE İLGİLİ FAKTÖRLER
|
|
|
|
ÖĞRENEN İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
a. Türe özgü hazır oluş
Öğrenecek olan organizmanın, istenilen davranışı göstermesi için gerekli olan biyolojik donanıma sahip olmasıdır. Örnek: Papağana konuşmayı öğretebiliriz ama kanaryaya öğretemeyiz.
Organizmanın neyi öğrenip, neyi öğrenemeyeceğini belirler.
b. Olgunlaşma
Organizmanın kendisinden beklenen gelişim görevlerini yerine getirebilmesi için kalıtımın etkisiyle yaşadığı biyolojik değişiklik sürecidir. Organizma türe özgü hazır oluş durumuna geldikten sonra olgunlaşma olur. Örnek: 3 Yaşındaki çocuk okuma yazma davranışını gösteremez ama 7 yaşındaki bir çocuk gösterebilir.
Herhangi bir organın, o organdan beklenen görevi yapabilecek düzeye gelmesidir.
c. Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı
Bireyin dışarıdan gelen uyarıcıları alma(fark etme) derecesine uyarılmışlık hali denir. Kişinin bilincinin açık ve tamamen uyanık olmasına, genel uyarılmışlık hali denir (farkında oluş). Örnek: Birey panik halindeyken uyarılmışlık düzeyi yüksek, uyku halindeyken uyarılmışlık düzeyi düşüktür.
Genel Uyarılmışlık Hali Sıralanışı
Bitkisel H. < Narkoz < uyku < uyuşukluk < normal < aşırı u. < öğrenme |
Uyarılmışlık düzeyinin azı da çoğu da öğrenmeyi zorlaştırır. İyi bir öğrenme olması için uyarılmışlık düzeyinin orta seviyelerde olması gerekir.
d. Güdü
Organizmayı harekete geçiren durumdur. Güdüler, organizma içindeki ihtiyaçlardan doğar ve bu ihtiyaçların giderilmesi için organizmayı harekete geçirir. Güdülenme: Uyarılma, algı, dikkat, kaygı, pekiştirme ve geri bildirim gibi süreçlerle bireyin öğrenmeye istekli olma durumudur. Güdülenmek öğrenmeyi kolaylaştırır. Dürtü: En ilkel güdü kaynağıdır. Yaşamsal ihtiyaç kaynaklarıdır. Harekete geçiricidir.
Güdülenme şu şekilde oluşur.
İhtiyaç – Dürtü – Dengesizlik – Güdü – Güdülenme – Dav. – Öğrenme
Sorularda güdülenme için herhangi bir getiri varsa bu durum cevabın yüksek ihtimalle güdülenme olduğunu gösterir. (Pragmatik)
Güdü organizmayı uyarır, eyleme sevk eder ve belli amaçlara yöneltir.
Güdü Türleri: Birincil Güdüler (Öğrenilmemiş)(Fizyolojik), İkincil Güdüler (Öğrenilmiş)(Sosyal ve psikolojik).
Davranışa yönelten güdüler birincil ve ikincil güdelerdir. Davranışa kaynaklık eden güdüler ise içsel ve dışsal güdülerdir.
Birincil Güdüler: Doğuştan getirilir. Yaşamsal güdülerdir. Öğrenme süreci ile oluşturulmazlar. Birincil pekiştireçlerle pekiştirilirler. Örnek: Açlık, susuzluk, uyku.
İkincil Güdüler: Yaşamsal önemi olmayan ancak bireyi davranışa yönlendiren güdülerdir. İkincil pekiştireçlerle pekiştirilirler. Öğrenme yoluyla kazanılırlar. Örnek: Para, not, başarılı olma, statü, ilgi çekme.
İçsel Güdüler: Bireyin başarı ya da başarısızlıklarına içsel yükleme yapmasıdır. Güdü kaynağı bireydir. Örnek: Kendi sağlığına önem verdiği için dengeli beslenen bir birey.
Dışsal Güdüler: Davranışa geçiren güç dışarıdan kaynaklanır. Cesaretlendirme, yüksek not alma, cezadan kaçma.
e. Yaş
Yaşın öğrenmeler üzerinde kritik önemi bulunur. Bir davranışın ortaya konulması için uygun zaman bölümünü gösterir. Örnek: Okuma, yazma gibi davranışlar 6 ya da 7 yaşlarında daha etkili öğrenilir.
f. Zekâ
Zeka önemli bir öğrenme yeteneğidir. Zeka düzeyi yükseldikçe öğrenmenin etkisi ve hızı artar. Zeka öğrenmedeki bireysel ayrılıkların en temel göstergesidir.
g. Aktarım (önceki Yaşantılar)
Transfer(aktarım): Önceki (ön) öğrenmelerin yeni öğrenmeleri etkileme durumudur. Bir konudaki öğrenmelerin başka konulardaki öğrenmeleri olumlu ve olumsuz yönde etkilemesidir. Örnek: Okulda matematik dersinde öğrenilenler market alışverişinde kullanılır.
Transfer(aktarım) olumlu ve olumsuz olarak ikiye ayrılır.
Olumlu Aktarma(Öğrenmenin Genellenmesi): Bir düzeyde yapılan öğrenmenin daha sonra öğrenilecekleri kolaylaştırmasıdır. Olumlu aktarma ileriye etkin (ileriyi) ve geriye etkin (geriyi) destekleme olarak ikiye ayrılır.
İleriye Etkin Destekleme: Sonraki öğrenmeleri kolaylaştırması hızlandırmasıdır. Örnek: Köyde traktör kullanan birinin şehre taşındığında otomobil alıp, otomobili kullanmayı daha çabuk öğrenmesidir.
Geriye Etkin Destekleme: Sonraki öğrenmenin önceki öğrenmeyi daha ustaca ve etkili bir şekilde yapılmasını sağlamasıdır. Örnek: Traktör kullanan köylünün otomobil kullandıktan sonra tekrardan traktörü kullandığında eskiye göre daha iyi kullanmasıdır.
Olumsuz Aktarma (Alışkanlık Çatışması): Önceki öğrenmelerin sonraki öğrenmeleri zorlaştırması durumudur. Örnek: Yeni bir eve taşınan birinin eski evinde lambanın düğmesi kapının sağ tarafındayken yeni evinde kapının sol tarafında olan lambanın düğmesini açmak için elini sürekli sağ tarafa götürmesidir.
Ket Vurma: Öğrenilmiş bir bilginin hatırlama sürecindeki engelleyici ve bozucu etkidir.
KET VURMA = HATIRLAMAYA BOZUCU ETKİ
Amnezi: Kısmi ya da tam hafıza kaybıdır.
İleriye Ket Vurma: Önceden öğrenilen bilgilerin sonradan öğrenilen bilgileri unutturmasıdır. Örnek: Yeni taşındığımız mahallenin adını söylerken yanlışlıkla önceki mahallemizin adını söylememiz.
Geriye Ket Vurma: Sonradan öğrenilen bilgilerin önceden öğrenilen bilgileri unutturmasıdır. Örnek: Cep telefonu olan bir üniversite öğrencisinin sevgilisi olunca daha ucuza konuşabilmek ve mesajlaşmak için yeni bir hat aldıktan sonra eski hattının numarasını bir türlü hatırlayamamasıdır.
Olumsuz aktarma ve ileriye ket vurma kavramları birbirine çok karıştırılan kavramlardır. Psikolojide aynı anlama gelen bu iki kavramı KPSS davranışçılara ve bilişselcilere göre ayırıp sormaktadır. Bu iki kavram şu ana kadar 2010 KPS (kopya çekilen) sınavına kadar aynı sorunun şıklarında bulunmamıştır. Olumsuz aktarma davranışçılara göre (yani psikomotor davranışlar, öğrenmenin sonucuna göre), İleriye ket vurma kavramı ise bilişselcilere göre (zihinde gerçekleşen süreç, öğrenmenin zihinsel sürecine göre) olarak kabul edilir.
h. Dikkat
Bilincin belirli bir merkeze(uyarıcıya) yoğunlaştırılmasıdır. Bir bilgiyi öğrenebilmek için dikkat etmek gerekir. Bireyin dikkat düzeyinde iç dünyasındaki özellikler (ilgi, ihtiyaçlar, kişilik özellikleri) ve dış çevre faktörleri(uyarıcının büyüklüğü, şiddeti, farklılığı, hareketliliği) rol oynar. Dikkat istemli, istemsiz ve bölünmüş dikkat olarak üçe ayrılır.
İstemli(Seçici) Dikkat: İstenen uyaranların bilinçli olarak seçilerek bilişsel süreçlere dahil edilmesi ve ilgisiz uyaranların elenmesidir. Kalem satın almak istediğimizde, yalnızca kırtasiye ve kalem satan dükkânlara gideriz.
İstemsiz Dikkat: Bilinçli olarak bilişsel düzeyimize eklemeyi planlamadığımız, bir uyaranın etki düzeyinin oldukça yüksek olması durumunda bu uyarana yönelmemizdir. Yüksek sesli bir patlama duyduğumuzda oraya yöneliriz.
Bölünmüş Dikkat: Bireyin becerisinin yüksek olduğu etkinliklerle birlikte, bir başka etkinliğe de dikkatini odaklamasıdır. Yapılan etkinliklerin karmaşıklığı arttıkça dikkatin bölünmesi zorlaşır.
ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
- Konunun Yapısı
Konuları bütün olarak ya da parçalara bölünerek öğretilmesi öğrenmede etkilidir. Uzun ve parçaya bölünmesi kolay konularda parçalara bölünerek öğrenilmesi, malzeme kısa ve anlam açık konularda ise bütün öğrenilmesi daha iyidir.
- Zaman
Öğrenmeye ayrılan zaman aralıklı çalışma ya da toplu çalışma olarak iki şekildedir. Toplu çalışma(öğrenme), belirli ve sınırlı bir zamanda yapılan yoğun çalışmadır. Çalışılan bilgiler kısa sürede unutulur. Aralıklı çalışma(öğrenme), konuları belirli bir düzen içinde zamana yayılarak tekrar edilmesidir. Öğrenilen bilgilerin yaşam boyu kullanılmasıdır. Aralıklı çalışma tekrarlarla yapıldığı için hem bilgilerin öğrenilmesini hem de bilgilerin geri getirilmesini kolaylaştırır. Tekrarlar öğrenilen konunun davranışa dönüşme sürecini etkiler.
Toplu çalışma da birey daha fazla güdülenmiştir (Sınavdan hemen önce olduğu için). Bu yüzden aralıklı çalışmaya göre sınavlarda daha fazla başarı elde edilir.
- Geribildirim (Dönüt – Düzeltme)
Kişinin yapmış olduğu bir davranışın sonucu hakkında bilgilendirilmesi ya da kendi kendini bilgilendirmesidir. Öğrenci yaptığı davranışın doğruluğu, yanlışlığı, eksikliği, tamlığı ve öğrenme süreci konusunda bilgilenmesi(öz değerlendirmesi – içsel dönüt) veya bilgilendirilmesidir(çevre tarafından – dışsal dönüt). Öğrenme açısından öğrenme süreci ve performansı hakkında öğrenciye bilgi vermektir. Örnek: Okulda verilen notlar hem öğrenci hem de öğretmen açısından güdeleyicidir.
Geribildirim anında yapılmalıdır. Aradan geçen zaman öğrenme güdüsünü zayıflatır. Etkin dönütü kişi kendi kendisine verir. Geribildirim yönlendirici, güdeleyici ve pekiştiricidir.
*Öğrenci Aktivitesi(Aktif Katılım)
En etkili öğrenme, tüm duyu organlarının öğrenme sürecinde aktif olduğu yaparak yaşayarak öğrenmedir. Etkili bir öğrenme olması için; okuma, dinleme, yazma, anlatma ve açıklama, yapma olması gerekir.
ÖĞRENME MALZEMESİYLE İLGİLİ FAKTÖRLER
Öğrenme malzemesi öğretilecek bilgi ya da konu kümesidir.
- Algısal Ayırt Edilebilirlik
Algı, zihnin gelen bir uyaranı anlama, tanıma ve özümleme sürecidir. Algısal ayırt edilebilirlik öğrenme malzemesinin çevredeki uyarıcılardan ayırt edilebilmesidir. (Farkındalık yaratmak). Çevredeki hareketli nesneler, farklı önlük giyen öğrenci, altını çizme, kalın yazma. Algısal ayırt edilebilirlik öğrenmeyi kolaylaştırır.
- Kavramsal Gruplandırma (Kavram Haritaları-Novak)
Öğrenme konusu olan geniş bir kavramın ilişki içinde olduğu diğer kavramlar ile ilişkilendirilerek iki boyutlu bir şemada gösterilmesidir. Bilginin zihinde somut ve görsel bir şekilde düzenlenmesini ve öğrenilmesini sağlar. Kavramlar arasındaki ilişkiler şematize edilerek ve ilişkiler somutlaştırılarak anlamlı öğrenmeyi sağlar. Konuya kuşbakışı bakmayı sağlayarak, düşünmeyi bütüncül ve anlamlı hale getirir. Sunuş yolunda kullanılır.
Anlamsal çağrışım öznel, kavramsal gruplandırmalar daha objektif ve bilimseldir.
- Anlamsal Çağrışım (Kavram Ağı)
Çağrışım yapabilme, konunun öğrencinin zihninde yer diğer olgu, durum ya da olayları hatırlatabilmesi sürecidir. Çağrışımlar önceki öğrenmeler ile ilgilidir. Bu yüzden olumlu aktarmalar oluşmasını sağlar. Konular birbirinden bağımsız değil, bütüne dönüştürülecek anlamlar üzerinden gerçekleşir. Anlamsal çağrışımlar bireye özgüdür(öznel). Dersin başında yapılmalıdır. Anlamsal çağrışımda birey kavram ya da olayların; Zıtlıklarına, ardışıklığına(basitten zora hiyerarşik sıralamasına) ve eş zamanlılığına göre kodlama yaparak daha etkili öğrenmektedir.
Bir bilgi ile ilgili bireyin ne kadar çok yaşantısı varsa öğrenme ve hatırlama o kadar kolay olur.
Öğreten ve Öğrenme Ortamı, öğrenmeyi etkileyen dolaylı faktörlerdir. İnsancıl kuram öğrenmenin nasıl olması gerektiğiyle değil daha çok öğrenme ortamına vurgu yapmıştır.
~~ Sinan Dokuyucu ~~
31 Temmuz 2012 Salı
Nihayet Yeni Blogumu Açtım. :)
Neyse ben birazda artık blogumda yapacaklarımla birşeyler anlatayım sizlere
Blogumda Güncel Hayatta Karşılaştığım ilginç olayları,Hayatımdaki tatlı acı olayları ne varsa ve birde hayata dair Tüm Bildiklerimi Anlatacağım.ayrıca güncel haber teknoloji,futbol,sinema,müzik,magazin.vs haberlerinide bulabilirsiniz.
Artık blog dünyasına adım atmış bulunmaktayım bundan sonra kendimi geliştirip burdan paylaşımlarıma devam edeceğim..
Artık blog dünyasına adım atmış bulunmaktayım bundan sonra kendimi geliştirip burdan paylaşımlarıma devam edeceğim..
selametle.
Sosyoloji Bölümü Taban Puanları
23 Temmuz 2012 Pazartesi
Sosyoloji Bölümü Taban ve tavan Puanlarıkaç, en düşük puanlar kaç hangi üniversitelerde bulunur. 2012 Sosyoloji Bölümü kontenjanları ve başarı sırası, 1. Öğretim 2. İkinci Öğretim.
Sonuçların açıklanması ile birlikte sıra geldi tercihlere. Artık adaylar istedikleri okulu ve üniversiteleri tercih etmeye başlıyor. Tabi bu aşamada bazı arkadaşlarımızın uzman yardımı aldığını görüyoruz. Fakat bazıları da alamıyor. Bu konuda Sosyoloji Bölümünün hangi üniversitede olduğunu ve taban ve tavan puanlarının kaç olduğunu yazacağız.
Bu puanlar 2011 yılına ait olup tercih yapacakların bunları göz önüde bulundurması gerekiyor.
Sosyoloji Bölümü Bölümü Taban Puanları ve puanı 2011 2012 Başarı Sırası kaç, Sosyoloji Bölümü Bölümü Olan Üniversiteler hangileri, hangi puan türünden öğrenci alıyor. Sosyoloji Bölümünü kazanmak için en az kaç puan gereklidir gibi soruların cevaplarını sizlerle paylaşmaya çalıştık.
Sizin bu bölüm hakkında veya kafanıza takılan herhangi bir sorun var ise aşağıdan yorum bölümünden bizlere soru sorabilirsiniz.
Sonuçların açıklanması ile birlikte sıra geldi tercihlere. Artık adaylar istedikleri okulu ve üniversiteleri tercih etmeye başlıyor. Tabi bu aşamada bazı arkadaşlarımızın uzman yardımı aldığını görüyoruz. Fakat bazıları da alamıyor. Bu konuda Sosyoloji Bölümünün hangi üniversitede olduğunu ve taban ve tavan puanlarının kaç olduğunu yazacağız.
Bu puanlar 2011 yılına ait olup tercih yapacakların bunları göz önüde bulundurması gerekiyor.
Bölüm | Üniversite Adı | Fak/Y.O. | Puan Türü | Kon | Taban | Tavan |
Sosyoloji | Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 57 | 363.388 | 392.702 |
Sosyoloji | Adıyaman Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 47 | 353.811 | 383.112 |
Sosyoloji | Adnan Menderes Üniversitesi (Aydın) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 353.873 | 396.068 |
Sosyoloji | Afyon Kocatepe Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 344.640 | 377.820 |
Sosyoloji | Akdeniz Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 57 | 376.232 | 418.754 |
Sosyoloji | Anadalu Üniversitesi (Eskişehir) | Ede. Fak | TM-3 | 77 | 384.368 | 417.521 |
Sosyoloji | Ankara Üniversitesi | Dil ve Tar.Coğ.Fak | TM-3 | 52 | 397.444 | 436.246 |
Sosyoloji | Artvin Çoruh Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 52 | 331.570 | 365.764 |
Sosyoloji | Atatürk Üniversitesi (Erzurum) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 47 | 356.294 | 395.837 |
Sosyoloji | Balıkesir Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 57 | 362.105 | 408.454 |
Sosyoloji | Bingöl Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 52 | 336.373 | 357.275 |
Sosyoloji | Boğaziçi Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 47 | 495.874 | 518.542 |
Sosyoloji | Cumhuriyet Üniversitesi (Sivas) | Ede. Fak | TM-3 | 77 | 344.143 | 380.379 |
Sosyoloji | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Fen ve Ede. Fak | TM-3 | 52 | 370.271 | 396.171 |
Sosyoloji | Çankırı Karatekin Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 57 | 340.527 | 386.934 |
Sosyoloji | Dicle Üniversitesi (Diyarbakır) | Ede. Fak | TM-3 | 57 | 373.856 | 401.188 |
Sosyoloji | Dumlupınar Üniversitesi (Kütahya) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 352.545 | 401.125 |
Sosyoloji | Ege Üniversitesi (İzmir) | Ede. Fak | TM-3 | 67 | 395.879 | 453.438 |
Sosyoloji | Fatih Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 50 | 210.934 | 324.948 |
Sosyoloji | Fırat Üniversitesi (Elazığ) | İnsani ve Sosyal Bilimler Fak | TM-3 | 77 | 351.016 | 397.879 |
Sosyoloji | Galatasaray Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 21 | 471.871 | 509.896 |
Sosyoloji | Gazi Üniversitesi (Ankara) | Ede. Fak | TM-3 | 41 | 389.857 | 406.495 |
Sosyoloji | Gaziantep Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 57 | 364.980 | 413.051 |
Sosyoloji | Hacettepe Üniversitesi (Ankara) | Ede. Fak | TM-3 | 77 | 403.421 | 438.297 |
Sosyoloji | İnönü Üniversitesi (Malatya) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 67 | 366.770 | 409.507 |
Sosyoloji | İstanbul Arel Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 34 | 204.642 | 281.943 |
Sosyoloji | İstanbul Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 72 | 412.150 | 443.587 |
Sosyoloji | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 15 | 232.036 | 269.816 |
Sosyoloji | Karabük Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 41 | 342.205 | 368.950 |
Sosyoloji | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (Karaman) | Ede. Fak | TM-3 | 52 | 339.863 | 368.658 |
Sosyoloji | Kırıkkale Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 57 | 348.153 | 376.853 |
Sosyoloji | Mardin Artuklu Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 41 | 342.481 | 380.723 |
Sosyoloji | Mersin Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 57 | 373.763 | 418.693 |
Sosyoloji | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 72 | 403.003 | 437.395 |
Sosyoloji | Muğla Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 67 | 357.614 | 394.530 |
Sosyoloji | Niğde Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 62 | 341.718 | 373.414 |
Sosyoloji | Okan Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 13 | 210.911 | 239.915 |
Sosyoloji | Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Samsun) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 47 | 369.342 | 405.856 |
Sosyoloji | ODTÜ(Ankara) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 72 | 438.750 | 469.883 |
Sosyoloji | Pamukkale Üniversitesi (Denizli) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 67 | 361.758 | 399.555 |
Sosyoloji | Sakarya Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 366.192 | 407.929 |
Sosyoloji | Selçuk Üniversitesi (Konya) | Ede. Fak | TM-3 | 77 | 376.615 | 399.783 |
Sosyoloji | Süleyman Demirel Üniversitesi (Isparta) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 349.494 | 390.718 |
Sosyoloji | Tunceli Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 52 | 331.304 | 386.091 |
Sosyoloji | Uludağ Üniversitesi (Bursa) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 62 | 387.755 | 424.748 |
Sosyoloji | Yüzüncü Yıl Üniversitesi (Van) | Ede. Fak | TM-3 | 67 | 358.179 | 404.817 |
Sosyoloji | Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 5 | 279.248 | 310.517 |
Sosyoloji (%50 Burslu) | Fatih Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 20 | 330.671 | 381.501 |
Sosyoloji (%50 Burslu) | İstanbul Arel Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 20 | 276.266 | 321.420 |
Sosyoloji (%50 Burslu) | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 10 | 295.265 | 413.780 |
Sosyoloji (%50 Burslu) | Okan Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 14 | 273.298 | 327.636 |
Sosyoloji (%50 Burslu) | Yeditepe Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 16 | 300.436 | 382.830 |
Sosyoloji (Açıköğretim) | Anadalu Üniversitesi (Eskişehir) | AçıkÖ. Fak | 15375 | 157.023 | 476.823 | |
Sosyoloji (İngilizce) | Bahçeşehir Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 10 | 234.207 | 290.506 |
Sosyoloji (İngilizce) | Fatih Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 50 | 202.397 | 269.371 |
Sosyoloji (İngilizce) | İstanbul Bilgi Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 32 | 212.991 | 288.330 |
Sosyoloji (İngilizce) | Koç Üniversitesi (İstanbul) | İns.Bil ve Ede.Fak. | TM-3 | 7 | 335.580 | 394.509 |
Sosyoloji (İngilizce) | Maltepe Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 10 | 225.955 | 273.597 |
Sosyoloji (İngilizce) | Marmara Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 47 | 422.164 | 449.263 |
Sosyoloji (İngilizce) (%25 Burslu) | İstanbul Şehir Üniversitesi | İn.ve Top. Bil.Fak. | TM-3 | 5 | 240.669 | 317.147 |
Sosyoloji (İngilizce) (%25 Burslu) | Koç Üniversitesi (İstanbul) | İns.Bil ve Ede.Fak. | TM-3 | 4 | 395.692 | 419.742 |
Sosyoloji (İngilizce) (%25 Burslu) | Maltepe Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 11 | 226.545 | 273.414 |
Sosyoloji (İngilizce) (%25 Burslu) | Süleyman Şah Üniversitesi (İstanbul) | İn.ve Top. Bil.Fak. | TM-3 | 10 | 299.157 | 329.793 |
Sosyoloji (İngilizce) (%50 Burslu) | Bahçeşehir Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 30 | 301.495 | 386.895 |
Sosyoloji (İngilizce) (%50 Burslu) | Fatih Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 20 | 275.277 | 405.346 |
Sosyoloji (İngilizce) (%50 Burslu) | İstanbul Bilgi Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 17 | 282.742 | 440.039 |
Sosyoloji (İngilizce) (%50 Burslu) | İstanbul Şehir Üniversitesi | İn.ve Top. Bil.Fak. | TM-3 | 12 | 294.695 | 409.478 |
Sosyoloji (İngilizce) (%50 Burslu) | Koç Üniversitesi (İstanbul) | İns.Bil ve Ede.Fak. | TM-3 | 9 | 432.433 | 503.819 |
Sosyoloji (İngilizce) (%50 Burslu) | Maltepe Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 10 | 286.726 | 309.427 |
Sosyoloji (İngilizce) (%50 Burslu) | Süleyman Şah Üniversitesi (İstanbul) | İn.ve Top. Bil.Fak. | TM-3 | 25 | 319.577 | 405.949 |
Sosyoloji (İngilizce) (Tam Burslu) | Bahçeşehir Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 5 | 438.136 | 455.371 |
Sosyoloji (İngilizce) (Tam Burslu) | Fatih Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 5 | 432.734 | 457.505 |
Sosyoloji (İngilizce) (Tam Burslu) | İstanbul Bilgi Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 6 | 458.546 | 472.046 |
Sosyoloji (İngilizce) (Tam Burslu) | İstanbul Şehir Üniversitesi | İn.ve Top. Bil.Fak. | TM-3 | 8 | 462.649 | 480.544 |
Sosyoloji (İngilizce) (Tam Burslu) | Koç Üniversitesi (İstanbul) | İns.Bil ve Ede.Fak. | TM-3 | 4 | 507.806 | 522.802 |
Sosyoloji (İngilizce) (Tam Burslu) | Maltepe Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 1 | 420.288 | 420.288 |
Sosyoloji (İngilizce) (Tam Burslu) | Süleyman Şah Üniversitesi (İstanbul) | İn.ve Top. Bil.Fak. | TM-3 | 10 | 428.489 | 517.455 |
Sosyoloji (İÖ) | Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 57 | 342.738 | 363.834 |
Sosyoloji (İÖ) | Adıyaman Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 47 | 333.098 | 353.717 |
Sosyoloji (İÖ) | Afyon Kocatepe Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 333.657 | 350.728 |
Sosyoloji (İÖ) | Atatürk Üniversitesi (Erzurum) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 47 | 336.714 | 398.934 |
Sosyoloji (İÖ) | Bingöl Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 52 | 324.727 | 333.218 |
Sosyoloji (İÖ) | Cumhuriyet Üniversitesi (Sivas) | Ede. Fak | TM-3 | 77 | 330.630 | 378.621 |
Sosyoloji (İÖ) | Çankırı Karatekin Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 57 | 329.058 | 345.369 |
Sosyoloji (İÖ) | Dicle Üniversitesi (Diyarbakır) | Ede. Fak | TM-3 | 57 | 353.579 | 378.523 |
Sosyoloji (İÖ) | Dumlupınar Üniversitesi (Kütahya) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 338.261 | 352.061 |
Sosyoloji (İÖ) | İnönü Üniversitesi (Malatya) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 67 | 342.438 | 367.370 |
Sosyoloji (İÖ) | Karabük Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 41 | 330.281 | 340.969 |
Sosyoloji (İÖ) | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (Karaman) | Ede. Fak | TM-3 | 52 | 328.835 | 350.105 |
Sosyoloji (İÖ) | Kırıkkale Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 57 | 334.145 | 350.727 |
Sosyoloji (İÖ) | Pamukkale Üniversitesi (Denizli) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 67 | 342.720 | 369.080 |
Sosyoloji (İÖ) | Sakarya Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 345.693 | 364.743 |
Sosyoloji (İÖ) | Selçuk Üniversitesi (Konya) | Ede. Fak | TM-3 | 77 | 348.401 | 376.031 |
Sosyoloji (İÖ) | Süleyman Demirel Üniversitesi (Isparta) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 77 | 336.739 | 373.513 |
Sosyoloji (İÖ) | Tunceli Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 52 | 320.513 | 358.372 |
Sosyoloji (Tam Burslu) | Fatih Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 5 | 417.690 | 422.535 |
Sosyoloji (Tam Burslu) | İstanbul Arel Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 6 | 377.724 | 398.017 |
Sosyoloji (Tam Burslu) | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 5 | 425.937 | 445.870 |
Sosyoloji (Tam Burslu) | Okan Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 3 | 377.247 | 406.079 |
Sosyoloji (Tam Burslu) | Yeditepe Üniversitesi (İstanbul) | Fen-Ede.Fak. | TM-3 | 4 | 429.131 | 442.592 |
Sosyoloji (Uzaktan Eğitim) | Karabük Üniversitesi | Ede. Fak | TM-3 | 52 | 269.132 | 336.800 |
Sosyoloji Bölümü Bölümü Taban Puanları ve puanı 2011 2012 Başarı Sırası kaç, Sosyoloji Bölümü Bölümü Olan Üniversiteler hangileri, hangi puan türünden öğrenci alıyor. Sosyoloji Bölümünü kazanmak için en az kaç puan gereklidir gibi soruların cevaplarını sizlerle paylaşmaya çalıştık.
Sizin bu bölüm hakkında veya kafanıza takılan herhangi bir sorun var ise aşağıdan yorum bölümünden bizlere soru sorabilirsiniz.